חיפוש
שאלה:
האם במקום בו אין מניין גם עדיף שאחד מהנוכחים יקרא את מגילת אסתר ויוציא ידי חובת האחרים?
תשובה:
הנמצא במקום בו אין מניין לקריאת המגילה עדיף שכל אחד יקרא לעצמו אם יודעים לקרוא, ובדיעבד אם אחד קרא יצאו ידי חובה.
פוסק: הרב אברהם סאלם
ספר: שו"ת ויען אברהם ד' חלקי שו"ע
מקור: חלק ד סימן יג
תשובה נוספת:
כשאחד יודע לקרוא ואחרים לא, יקרא אחד ויוציא ידי חובת אחרים ואם כולם יודעים לקרוא יקרא כל אחד לעצמו ויש אומרים שגם במקרה זה עדיף שאחד יקרא ויוציא ידי חובת אחרים.
פוסק: הרב משה הררי
ספר: מקראי קודש
מקור: פורים פרק ו סעיף יא וכן אם חלקם יודעים וחלקם לא
הלכה למעשה יש להתייעץ עם מורה הוראה
חפשו עוד ב: פורים

