חיפוש

חיפוש עפ"י נושאים:

חיפוש חופשי:

שאלה:

האם צריך לברך ברכה כאשר טועם אוכל על מנת לבדוק אם ראוי לאכילה?

תשובה:

כאשר אדם  חושש שהאוכל מקולקל - אין להדר ולכוון ליהנות כדי לברך, כי יש חשש שהברכה תהיה לבטלה אם האוכל מקולקל. לכן למעשה אין לברך. ויותר טוב לפלוט את הטעימה. אין להדר ולכוון ליהנות כדי לברך, כי יש חשש שהברכה תהיה לבטלה אם האוכל מקולקל, ויותר טוב לפלוט. 

פוסק: הרב ישראל מאיר הכהן מראדין

ספר: משנה ברורה

מקור: סימן רו ס"ק ד וראה שו"ע רי סעיף ב . לדעת מגן אברהם אם בולע צריך לברך

תשובה נוספת:

הטועם  פחות מרביעת משקה או פחות מכזית מאכל אינו צריך לברך. אולם אם בכוונתו ליהנות מהתבשיל צריך לברך, וטוב לכתחילה לכוון ליהנות מהטעימה.

פוסק: הרב מנשה יששכר

ספר: ופדויי ה' ישובון - תשובות

מקור: חלק ב עמוד 84 ראה משנב סימן רי ס"ק יד

הלכה למעשה יש להתייעץ עם מורה הוראה

חפשו עוד ב: ברכות

חזרה לדף הקודם
הרשמה להלכה יומית
שם:
דוא"ל:
שליחה