חיפוש
שאלה:
כיצד יש לנהוג בבניין שיש בו דיירים שאינם שומרי תורה ומצוות לעניין שמירת דיני שמיטה בגינה המשותפת?
תשובה:
הגר בבית משותף ואינו יכול למנוע עבודה בגינה בשמיטה,יודיע לוועד הבית שהתשלום החודשי שהוא משלם מיועד רק למטרות אחרות המותרות בשמיטה ( חשמל, ניקיון וכו').
יש אומרים שצריך להפקיר את הגינה בפני שלושה אנשים. נכון לעשות זאת לפני טו' באב.
יש אומרים שצריך להפקיר את הגינה בפני שלושה אנשים. נכון לעשות זאת לפני טו' באב.
פוסק: הרב מרדכי אליהו הראשון לציון
ספר: מאמר מרדכי
מקור: ושבתה הארץ, פסקי הלכה שביעית פרק ט סעיף כב
תשובה נוספת:
כאשר מדובר בגינה משותפת בבניין משותף, ולא ניתן לשכנע את את השכנים לנהוג על פי דיני שמיטה, ינהג כדלהלן.: יפחית מתשלום וועד הבית את התשלום בגין הטיפול בגינה, ואם הדבר אינו אפשרי כיוון שיתבעו אותה משפטית, אזי יפקיר את חלקו בגינה בפני שלושה אנשים, והשלושה יכולים להיות מבני ביתו.
פוסק: הרב אברהם יהושע העשיל דרברמדיקר
ספר: ועד הבית בהלכה
מקור: פרק יא שאלה יט וראה הערות ק-קב, ויש סבורים שאפשר להפקיר בפני אחד ואף לעצמו
הלכה למעשה יש להתייעץ עם מורה הוראה
חפשו עוד ב: שמיטה

